Verplaatsing Lustrumweek 2021 naar zomer 2022

Helaas is er besloten dat er geen Lustrumweek in de zomer van 2021 plaats zal vinden. In plaats daarvan wordt de Lustrumweek in de zomer van 2022 georganiseerd. In dit bericht nemen we u mee in de afwegingen die tot dit besluit hebben geleid.

Er heerst veel onzekerheid over het organiseren van evenementen in de zomer van 2021, dat is een gegeven. In de afgelopen maand is deze onzekerheid niet afgenomen. Deze onzekerheid maakt het onmogelijk om een Lustrumweek, zoals wij die voor ogen hebben, te organiseren. De afgelopen maand is er onderzocht in hoeverre het mogelijk is om de geplande evenementen op korte termijn te organiseren. Hieruit is gebleken dat deze manier van organisatie onwenselijk is en ten koste van de kwaliteit van het evenement gaat. Kortom, wij willen u een Lustrumweek geven in alle glorie en met al het spektakel zoals wij dat voor u in petto hebben en dat is met een korte voorbereidingstijd niet mogelijk.

Dit is voor ons een moeilijke beslissing. Wij realiseren maar al te goed dat we met de afgelasting van de Lustrumweek een mooi vooruitzicht voor deze zomer wegnemen. Of dat bij een vooruitzicht zal blijven of toch tot een feestweek had kunnen groeien, is iets wat alleen de tijd ons zal leren. Dit jaar vinden nog wel de Lustrumrally (22 mei) en de Wielerronde (9 mei) plaats. De organisatie van deze evenementen is al in een gevorderd stadium en kunnen met de nodige maatregelen doorgang kunnen vinden. Daarnaast zullen er op 10 en 17 juli, de voormalige opening en afsluiting van de Lustrumweek, twee online evenementen vanuit de Lustrumcommissie georganiseerd worden. Deze evenementen zullen meegroeien met de maatregelen. Dat houdt in dat indien er een mogelijkheid bestaat tot de organisatie van een fysiek evenement, dat ook zal gebeuren.

Heeft u vragen, bekijk de FAQ pagina. Staat uw vraag hier niet tussen, schroom dan niet om contact op te nemen met de Lustrumcommissie.

Overzicht evenementen